En tant qu’analyste de processus, vous êtes responsable de l’analyse, de la conception et de l’optimisation des processus opérationnels d’une entreprise. Ils identifient également les opportunités d’amélioration pour augmenter la productivité et la qualité des produits ou des services.
Responsabilités
- Perform process mapping that reflects the organization’s activities
- Collect and compile information useful for understanding process requirements such as objectives, inputs, outputs, steps, activities, actors, deadlines, scope, rules, requirements, documents, context, risks, etc.
- Prepare the project activity schedule
- Coordinate, prepare and lead definition, analysis, and prioritization of process exercises
- Identify and evaluate process improvement opportunities and quantify potential gains
- Have a good understanding of the current situation to facilitate the design of the target process
- Design process flow, system diagrams, flow diagrams, process documents, and procedures to serve as a guide for users
- Organize and facilitate workshops with key stakeholders concerning the process
- Reconcile the views of participants when they diverge and aim for maximum synergy
- Implement improved or new processes
- Provide advice on systems, procedures, processes, controls, and related issues
- Conduct training sessions for teams involved in impacted processes
Votre profil
- Minimum 5 ans d’expérience en tant qu’analyste de processus d’affaires
- Certification BPMN
- Capacité à raisonner et à établir des liens entre diverses données et à concevoir des alternatives et des conclusions appropriées
- Joueur d’équipe
- Accompagner les clients avec transparence, intégrité et objectivité
- Connaissance des techniques/méthodes d’analyse des processus et de conception
- Langues : Parle couramment NL ou FR. Bonne connaissance de l’EN
Détails
- Situé à Bruxelles
- Poste hybride